lördag 21 november 2009

Premiär för Tzayspett på Almenäs!

I våras, i samband med att min son Love tog studenten, beställde vi mat på restaurang Almenäs Källare här i Nässjö. Trodde knappt mina öron, då de föreslog Tzayspett på min fråga, om de kunde servera något vegetariskt eller helst veganskt till mig.

Min glädje förbyttes emellertid snabbt till sorg, då jag för 1 månad sedan, ringde till Almenäs för att höra om de möjligen serverade Tzayspett till lunch? Nä tyvärr, vi är tvungna att beställa så mycket Tzay varje gång vi beställer, så det kommer tyvärr inte att fungera med den lilla efterfrågan som finns här i Nässjö. Skit också tänkte jag .....

Förra veckan, var jag och min kompis Fixar-Affe på Almenäs och åt Falafel. Strax innan vi skulle gå därifrån, kom kocken fram till mig och sa, att nu har vi köpt hem 10 kg Tzayspett, så nästa vecka kommer vi att servera Tzayspett m. bulgurpytt som veckans vegetariska.

Idag lunch, var jag och 2 jobbarkompisar på Almenäs och åt lunch. Jag beställde givetvis Tzayspett och till min överraskning betällde även mina kompisar samma sak. Båda blev positivt överraskade och försäkrade att det inte var sista gången de åt Tzay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar